Drobečková navigace

Úvod > Informace pro rodiče

Informace pro rodiče

 

Co děti potřebují

  • Oblečení do třídy, papučky, ne nazouváky
  • Oblečení a obutí na zahradu – podle počasí
  • Náhradní oblečení do třídy pro případ, že se dítě ušpiní
  • Pyžamko
  • Krabičku papírových kapesníků
  • Děvčata – hřebínek
  • Pláštěnku (budou ji mít stabilně ve své skříňce)
  • Gumáky

Všechno oblečení a obutí prosíme řádně podepsat nebo jinak označit!

 

Den hraček:

Každé pondělí si děti mohou do školky přinést svoji oblíbenou hračku a hrát si s ní spolu s ostatními kamarády.
Malého plyšáčka na spinkání mohou mít každý den.

 

Co děláme celý den - orientačně

6.15 – 8.30 hod.   

Spontánní hry a činnosti dle volby dětí (námětové, konstruktivní, pracovní, hudební, výtvarné), pohybové a hudebně pohybové aktivity, relaxační aktivity, chvilky na rozvoj jazykových schopností                                                              

8.30 – 8.50 hod.    

Dopolední svačina s respektováním zásad hygieny

8:50 – 9.15 hod.   

Volné a didakticky zacílené činnosti podle tematických plánů, plnění cílených úkolů, individuální, frontální a skupinová práce s dětmi zaměřená na rozvoj kompetencí dětí

9.15 – 9:30 hod.  Reflexní kruh

9.30 – 11.30 hod. 

Hygiena, oblékání dětí, pobyt dětí venku, podle počasí je možné dobu prodloužit popř. zkrátit, náhradní program  

11.30 – 12.00 hod.  Hygiena, oběd

12.00 – 14.00 hod.  

Odpočinek dětí dle jejich individuální potřeby, klidové aktivity (literární nebo hudebně – poslechová chvilka na lehátkách), aktivity pro děti se sníženou potřebou spánku                    

14.00 – 14.30 hod. Hygiena, odpolední svačina.

14.30 – 16.15 hod.

Hry a zájmové činnosti dětí, pokračování v započatých dopoledních  aktivitách, individuální práce s dětmi, v letních měsících využití školní zahrady.

 

Co by mělo dítě zvládat při nástupu do MŠ

  • umět si říct, co chce – potřebuje, dítě komunikuje
  • spolupracovat při oblékání a svlékání
  • nenosit plínky
  • obouvat a vyzouvat obuv
  • dokáže se samo najíst, držet lžíci a umět s ní jíst, při jídle sedět u stolu
  • pít z hrnečku a skleničky
  • vzít do ruky pečivo, kousat z něj samostatně používat toaletu
  • umět si umýt ruce mýdlem a samo se utřít ujít kratší vzdálenost

 

 

Poprvé do školky?

Zde uvádíme ucelené desatero, které vám může usnadnit nástup vašeho dítěte do mateřské školy

  1. Zvykejte dítě na odloučení.
    Při odchodu například do kina jej láskyplně ujistěte, že se brzy vrátíte a slib dodržte. Dítě potřebuje pocit, že se na vás může spolehnout.
  2. Veďte dítě k samostatnosti.
    Týká se to hlavně hygieny, oblékání a jídla. Samozřejmě je nutno přihlédnout k věku dítěte.
  3. Dejte dítěti najevo, že rozumíte jeho případným obavám z nástupu do školky.
    Podporujte sebedůvěru dítěte, snažte se budovat kladný vztah k mateřské škole, nikdy mu školkou nevyhrožujte („Když budeš zlobit, paní učitelka si tě tam nechá, však počkej, tam tě srovnají…“).
  4. Pokud bude dítě plakat, buďte přívětiví, ale rozhodní.
    Neprodlužujte zbytečně loučení, ale neodcházejte také narychlo nebo tajně.
  5. Dejte dítěti s sebou něco důvěrného(např. oblíbeného plyšáka, hračku…).
  6. Plňte své sliby.
    Když řeknete, že přijdete pro dítě po obědě nebo hned jak se vyspinká, slib dodržte.
  7. Udělejte si jasno, jak prožíváte nastávající situaci vy.
  8. Děti dokáží velmi rychle vycítit strach, nejistotu u rodičů a podlehnou těmto negativním pocitům také. Platí tu, zbavit se své úzkosti – znamená zbavit dítě jeho úzkosti.
  9. Za pobyt ve školce neslibujte dětem odměny předem.
    K obavám z nového prostředí se přidá ještě strach dítěte, že selže, že si odměnu nezaslouží.
  10. Využijte možnosti postupné adaptace dítěte.
    Chvilku si s dítětem pohrajte ve třídě, prohlédněte si společně prostory školky, zpočátku ho nechejte ve školce kratší dobu, vyzvedněte ho např. za 2 hodiny, po obědě atd. Poraďte se s učitelkou.
  11. Mluvte s dítětem o tom, jak prožilo den ve školce, co dělalo,   jak se mu tam líbí.

    Zajímejte se o dění v MŠ, využívejte různých společných akcí, sledujte výstavky výtvarných prací v šatně, zkoušejte spolu s dětmi opakovat si básničky, nechejte je, ať vás naučí novou písničku atd.